mandag 1. mars 2010

Påskekort m/serviettmotiv

Nok en ny teknikk som måtte prøves.
Her har jeg klippet ut et motiv fra en serviett og brukt det på et kort.

Siden det snart er påske fant jeg ut jeg skulle lage et påskekort.
Det har jeg vel aldri gjort før, har ikke brukt å sende påskekort.

Men så har vi en så utrolig hyggelig gammel nabokone og så tenkte jeg
at hun skulle få et lite kort samt en pyntet eggekartong.
(sistnevnte har jeg ikke begynt på ennå, men har en plan)

Som sagt så er motivet fra en serviett.
Jeg klippet ut motivet og dro av all ark bortsett fra motivarket.
La på et lag med Gesso gloss på en bit kartong - cremefarget.
Så la jeg på serviettmotivet og en ny runde med Gesso gloss.
(fremgangsmåten fant jeg inne på bloggen til Papir i Hjertet - takk Kristin)

Nå synes jeg ikke det ble helt bra, men det var jo første gangen.
Litt prøving og feiling må jeg ha i prosessen.

Lot det tørke helt og smurte så vann utover og fikk fjernet det som var igjen
av arket. På den måten ble motivet overført til kartongen.

Brukte en spellbinders oval og skjærte ut.
Kantene er svertet med Archival Ink - coffee, både ark og motiv.

Ellers har jeg brukt et ark fra Prima, herlige vårfarger :)
Brukte begge sider av arket.
Har brukt punch fra MS
En bit av et bånd som opprinnelig var på en gave. Båndet er grønt med
innslag av blomster. Vanskelig å se her men det kommer godt frem irl.

Den store blomsten er fra Prima, det samme med swirlene
Så har jeg tvinnet miniroser fra Ebay og rosa små knopper fra Unik sammen slik at de danner en ranke.
Bokstaver er fra AdornIt.






7 kommentarer:

Kristin Langnes sa...

Så morsomt å se at du bruker Multi-Mediumen du kjøpte, du vil ikke angre på det kjøpet!

Nydelig kort, koselig med påskekort! Imponer over din store variasjon i farger og stil!

Renate sa...

Så morsomt at du prøver deg på nye teknikker og for et lekkert påskekort du har laget her!!

Nydelige farger som harmonerer godt og jeg synest det var flott bruk av gypso-blomstene.

Ha en super dag Marianne. Klemmer

soltroll sa...

Heihei!!
Nydelig påskekort. Vårlig og fint.
Kjekt å se andre tekkniker med bruk av servietter.
Klem fra Merete

Maren sa...

Utrolig stilig kort du har laget, med så flotte farger - perfekt til påske! Artig med nye teknikker da. :D

Ha en fin kveld!
Klem fra Maren :]

annes paperfun sa...

Så lekkert påskekort!!!
Herlige vårfarger...ble glad av å se på kortet ditt!
HA en god kveld
storklem Anne

Kari sa...

Som de andre sier er det jo kjempeartig at ud prøver andre teknikker og dette ble jo knallflott. Regner med at hun damen kommer til å bli kjempeglad for en så søt påskehilsen.

Lisbeth sa...

Kjempe lekkert i vårlige farger og så flott at du tenker på din eldre nabo!!!
Go'klem fra Lisbeth